torsdag 21 april 2011

Det Perfekta Hemmet

Erkänner att jag aldrig varit ett stort fan av serier men den här boken blev jag riktigt sugen på . Lotta Sjöberg som skriver och illustrerar på ett roligt och träffsäkert sätt om familjelivet och drömmen om det perfekta hemmet. Kanske inte en bok de unga tu förväntar sig som inflyttningspresent . Men vi som redan klivit in i den ibland omöjliga barn , jobb och hem ekvationen fullkomligt frossar av igenkänning! . Lotta startade på facebook en grupp där läsare kunde lägga upp sina egna kaos områden . Än har ni inte fått se något ocensurerat från mitt hem . Men tvättstugan är en bra kandidat då familjen mellanlandar för att byta sommarställe !.
I sönernas rum kan man också göra fina mönster på skrivbord och skärmar ...inget jag direkt provat än , men noterat!
Efter en vår av letande på hemnet blev jag nästan som utbränd . Jakten på en bostad där vi alla skulle få plats var lång tung och stundtals deprimerande . Men nu så trivs jag och kommer aldrig att glömma fredagen den 1 augusti 2008 då vi flyttade in i vårat nya hus. En datum tavla pryder nu väggen för att hylla den dagen vi kämpade i 30 gradig värme och med en nyfödd liten Valdemar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar