onsdag 6 april 2011

Min favoritblomma


Förra året bestämde jag mig för att införa en ny tradition när det gäller önskemål av födelsedagspresent.
Det vore roligt om man stolt kunde visa upp vilka fina och genomtänkta presenter min familj väljer att ge mig . Men tyvärr saknar mina närmaste fantasi och känsla . Så har det alltid varit och när motorsågen stod där på min 30 årsdag gav jag helt upp hoppet !

Jag bodde tidigare i min farmors gamla hus . Ett hus byggt på 30-talet med en vacker trädgård . Genom åren har träd buskar blommor växt till sig och förökat sig.
Och de vackraste av dem alla var de små gullvivorna som täckte hela gräsmattan . En del av dem gick i rött och orange.

Så nu när jag flyttat till andra sidan stan saknar jag de gula små vårblommorna . Och just därför införde jag att varje år till min födelsedag den nionde maj ska jag önska mig nya gullvivor . En bättre födelsepresent kan väl knappast ett maj barn få!.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar