tisdag 12 juli 2011

12 Juli "Denna dagen -ett liv"

Om nu en trådsmal midja för mig är omöjligt att uppnå så är det desto lättare att få till en brownie med hallon .

Skärpning , ja, jag lovar att börja mitt nya liv i höst ! Men just idag ville jag bara njuta . 

Idag har dagen ägnats åt lyckat kakbak och ett misslyckat brödbak av kungsörnens kalljästa frallor, kanske blev dom som de skulle men jag tyckte de blev tråkiga . Från öns museum hördes brasilianska toner i form av en utomhus konsert som hann att avslutas innan ett stört regnet kom . Annars har solen mest strålat och värmen har varit precis så lagom som den bara kan vara ute i skärgården. 

Nu ikväll hade jag laddat för allsången då bilden plötsligt försvann . Den ständiga följetongen som handlar om tv krångel härute i skärgården var ännu ett faktum ! Tur att jag fick med datorn med det snigel långsamma bredbandet !

3 kommentarer:

  1. Härlig övergång från getingmidjor till brownie;) Klart att du ska njuta....Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Men HUUUR gott ser det där ut Carina?? Vill ha receptet bums!
    KRAM Cecilia
    Tack för alla goa rader du lämnar hos mig -gör mig så glad att det inte är riktigt klokt :)

    SvaraRadera
  3. Jösses vad gott! Är det semester så måste man få njuta av gott som detta! Måste prova det här receptet också :)

    SvaraRadera