torsdag 21 juli 2011

CIAO / ARRIVEDERCI !


Tänkte att jag skulle bjuda på lite Italiensk fägring . De här bilderna är mina absoluta favoriter av Sophia Loren. 

Jag är hemma en snabbis i stan och ser över hus och kör tvättmaskinen varm . Efter bara elva dagar i skärgården så känns det härligt att komma hem till mitt STORA hus ! Ja, en liten stuga på 40 kvadrat kan efter en tid kännas ganska trång, även om man mesta tiden vistas utomhus . Men nu är jag hemma alldeles själv och bara njuter av all vardaglig lyx.

Lite likt ett barn som återser sina kära leksaker så känns det att komma hem och öppna skåpluckorna för att ta fram sin favorit mugg . Gå igenom posthögarna och finna en och annan färsk tidning är inte så dumt . Och självklart vill man sen ut för att se efter vilka blommor finns kvar i liv efter obefintlig vattning av opålitliga söner. Lite sorgligt är det allt att just nu när allt är som vackrast och växer som mest är man inte hemma .

 En terass/ uteplats som den här skulle jag inte säga nej till.
Jag får helt enkelt hålla tillgodo med den här altanen istället!

Jo då , det mesta hade överlevt . Krassefrön petades ner i lådorna där penseérna gjort sitt, och nu har de kommit en bit på väg. Jätteverbenan verkar ha klarat torkan bra och blommar lila just nu . Pelargonerna ser också ut trivas fint .

Uttrycket "Borta bra , men hemma bäst" känns väldigt rätt just nu!


3 kommentarer:

  1. Jättefina bilder av Sophia Loren.... ja du borde vara hemma och njut av allt fint du har;) Kram J

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart målande beskrivning av känslan som även jag kan känna igen mig i.

    Vad härligt med egentid hemma i stan. Njut av din stund.

    Ha dte fint

    SvaraRadera
  3. Vilken fin altan ni verkar ha och krasse är ju verkligen svensk sommar för mig. Mysigt med både stad och land, alltid bra att få lite av båda : )
    kram
    Malin

    SvaraRadera