torsdag 25 augusti 2011

Pekbok för tanter

Inte så svårt att lista ut vart jag styrde min kos idag. Lite snett blev det allt , men det skyller jag på min halta gång!



 Dagens stora händelse för oss tanter i Stockholm. Svettig rea med alla självklara
 ingredienser som köer , barnvagnskaos, glädje , besvikelse och porslinskross!

Hjältarna för dagen måste vara de tappra svartklädda expediterna som höll koll på taxfree regler , packade brickor och bjöd på en mugg vatten till oss köande tanter.

För min del bidde det bara EN bricka ! Jag drabbades självklart av den berömda beslutsångesten. Men en bricka för 190 kronor får man ändå vara nöjd med .

8 kommentarer:

  1. Tänka sig, en bricka, till. Hehehe...skulle jag aldrig ha gissat på.
    Har du stuvbitar där, vet du?
    Snyggobricka där! Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Nää, var det rea på den?! Attans att jag inte kunde ta mig dit... Men stort grattis till ditt fina fynd! Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Nämen trevligt:) Ja ibland önskar man att man hade liiite närmre till roligheter i storstan:)

    Hoppas du mår bra nu!

    Stor kram M

    SvaraRadera
  4. Mia : Tog en tur på stan idag för att testa foten . Nu är den bättre , även om jag fortfarande haltar.
    I storstan finns en massa roligheter, men tyvärr snöar man in och kör bara sina gamla stråk.
    Kram tillbaks !

    SvaraRadera
  5. Nähä, var det dunderrea på allt möjligt fint och inte bara udda grejer?! Lyckos dig och olyckos mig som inte var där!

    SvaraRadera
  6. Dagens fynd! Jag hann inte dit, men är glad för din skull. Kram

    SvaraRadera
  7. Finfint brickfynd. Trodde att de bara skulle rea udda grejer... GRATTIS!!!

    Nice med foto från kära Telefonplan. Stod just där på hemväg på eftermiddan och irriterade mig att varannat tåg vänder där utanför rusningen... ;-)

    Karin L

    SvaraRadera
  8. Nja , inte skulle jag kalla det för dunderrea . Brickor fanns det hur mycket som helst av däremot.Men sen var det faktiskt mest udda grejer!

    SvaraRadera