måndag 29 augusti 2011

Rågummi föredettingar!

 Varje vår och höst som barn minns jag att man skulle ha ett par rejäla promenadskor . När jag nu ser de skor som lanseras till hösten av Swedish Hasbeens så känns de slående lika min barndoms promenadskor med rågummi sula. 
Nu skulle jag nog kunna tänka mig ett par liknande i vuxen ålder. De ser riktigt bekväma ut och och lycka vore om de fanns i storlekar över 40! När man nu begåvats med storlek 43 har man liksom gett upp att finna skor med kvinnlig look .
Träskorna har varit omåttligt populära , men mina fötter och min rygg skulle aldrig klara av en dag med hårda skor utan minsta svikt. 
Tänk att som barn var det inga som helst problem , träskor trippade man runt i nästan året om .Platåmodeller var extra coola minns jag . Och hade man inte det så blev de snabbt höga som platåer när första snön kom.
Nu får man hoppas att andra kedjor och skotillverkare än en gång sneglar på dessa svenska föredettingar och tillverkar kopior till ett mer lagom pris. 





4 kommentarer:

  1. Snygga stövlar, och så ser jag att ni haft det urmysigt på landet - lycka! Men hur missade jag rean på Svenskt Tenn?? Bänkad på dagis en hel vecka och troligen denna vecka också så tack för din uppkoppling åt mig till omvärlden!
    Malin

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga. Håller tummarna att de kommer i din storlek + till storkedjorna. De ser dessutom riktigt sköna ut.
    Nu när du säger det, det var ju verkligen så att man hade trälabbarna till snön kom! Minns hur man fick de där stora snökakorna under sulorna som man petade bort. Det måste ju ha varit snorhalt!
    Skön måndagskväll!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Supersnygga verkligen! Måste provas!

    SvaraRadera
  4. ursnygga! dom vill jag ha. påminner en del om dockstatoffeln på klack o fram till.
    /t

    SvaraRadera