fredag 30 september 2011

Jo jag tackar , en Award!

Bra sätt att nästan vara synlig på bild!
Så fick jag något som kallas Award. Jag som inte ens riktigt förstår vad det är och har nu hela veckan väntat in en lugn stund här hemma för att skriva och tänka. Tack Cecilia med bloggen en matsked grejer.

Äh, nu kör jag på .Om man inte funderar så mycket kanske det blir bra!

1. Varför jag började blogga? - När jag var mammaledig nu med Valdemar upptäckte jag bloggarnas värld , ja faktiskt datorn också. En dator för mig var något som stor sönerna satt framför och andra sysslade med . Internet är bara en så sanslöst bra uppfinning för en som ser allt i bilder och snabbt vill hitta en pryl som satt sig på hjärnan.
Det fick helt enkelt bli en utmaning för mig som absolut inte kan ett dugg om datorer och annat som hör till 2011.
Jag som hela tiden är hungrig efter nyheter inom form och design kan nu skapa min egen bilddagbok i form av en blogg.

 2. Vilka bloggar jag följer. -Faktiskt alla de som står i min högra blogglista. Ibland dyker nya bloggar upp, man är ju hela tiden på jakt efter inspiration och då passar jag på att leta utanför gränserna. 
Det roliga också med att följa vissa bloggar är att se hur olika små trender inom bloggarna uppstår och inspirerar vidare . När som helst dyker en ny liten fluga upp som alla tycks falla för (även jag)

3. Favoritfilm.-De filmer jag snabbt kan komma på är filmen Om jag vänder mig om, den danska Älskar dig för evigt och Hämnden . Jag vill bli berörd och känna något, och i de tre filmerna fanns något som jag tog med mig hem.
Ebba Forsberg som sjöng ledmotivet ur filmen Om jag vänder mig om är en favorit som jag upptäckte då.


4.Favoritfärg.-Enkelt för den som känner mig , GRÖNT i alla nyanser från buteljgrönt, ärtgrönt till smutsgrönt och lindblomsgrönt.
Den brända skalan i rött ligger också bra till. 


5.Favoritresemål . Jag vill alltid till Frankrike. Som matnörd går det inte att komma ifrån att detta land är allra bäst! 
Jag var sist i Alsace och vandrade med min sportige sambo som kan gå mil efter mil och upp och ner i höga berg utan minsta gnäll. Jag erkänner att det var riktigt vackert men mest gick tankarna till att fundera över nästa stopp , vad skulle vi då få att äta?
Annars ligger New York och en resa till Nya Zeeland bra till . Jag var till New York 1987 och upplevde den stan som 21 åring med sådant som hör den åldern till , klubbar , klädshopping och kändis spotting. Minns också att jag hittade 50 dollar i hissen på väg upp i World Trade Center!
Nya Zeeland vill jag uppleva med min familj, och framförallt med mina stora pojkar som har sin släkt från sin fars sida där. Kanske om några år när Valdemar är så stor att han klarar av den långa resan.


Så nu om jag fattat det rätt är det min tur att skicka vidare. Det gör jag till mina kära bloggvänner som har mycket bättre koll och kunskap om datorer och bloggande.


Lotta  Två små kök  som varje dag får till en rejäl lagad middag , även när hon har huvudvärk efter monsterdryck!
  
Katarina Live från radhuset  som jag fann i början av min bloggkarriär. Vi gillar visst samma  snygga filmstjärnor och gyllene lampor i brons !
 

Malin Malin på ön som både hinner att läsa ,vara mamma till tre små pojkar och sköta om en imponerande trädgård. Jag gör vågen för dig! ( Sorry jag fick inte till feta texten , efter en halvtimme gav jag upp)

Anna -Karin  Form my backyard som har den rätta känslan för det personliga hemmet och tingen . Tack som delar med dig både här på bloggen och i tidningsform.

Så nu var det här avklarat ...hade aldrig fungerat med ett barn på axlarna samtidigt som man laddar dvd'n och hämtar en glass!

5 kommentarer:

  1. Störtroligt med din award, Carina! Jag förstår verkligen varför du fick den. Inte bara jag som gillar din blogg, den har verkligen en skön stil så det är det minsta du är värd.

    En annan bra sak med den här awarden är att jag fick veta lite mer om dig, vad du gjort och vad du gillar.

    Och tack för att du ville skicka vidare till mig. Det känns hur hedrande som helst, inte ska väl jag liksom. Du vet...

    Då är det min tur att ta en funderare på hur jag ska formulera mig, inte snutet ur näsan direkt och då har jag varken små barn eller en massa annat som distraherar och tar tid att skylla på...

    Trevlig helg så länge!

    Och en stor kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att läsa! Jag svarade också på de frågorna för några dagar sedan. Tycker att det är så intressant att höra hur det gick till då alla startar med bloggandet!

    Och du, uuuunderbar soldans i inlägget här nedan! :)

    SvaraRadera
  3. Herrejösses vad roligt! Stort tack, vem ska jag nu ge Awarden till när du fått : ) Hoppas ni har en skön helg och din blogg är ju såklart en av mina favoriter,
    Malin

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj!! Tänk att någon läser och uppskattar det man gör, glad och hedrad är jag! Och nu har jag också svarat på frågorna!

    Megastor tack-kram!
    (men att jag skulle ha kunskap om datorer och bloggande, njaa...)

    SvaraRadera
  5. Tack snälla. Har svarat precis. Det går lite segt med bloggandet för min del. Trött är förnamnet.
    Men du, jag ser dig inte i bilden, zooma nästa gång är du snäll. ;-)
    Vad kul det var att läsa mer om dig! Vill veta mer!
    kram K

    SvaraRadera