tisdag 20 september 2011

Onöda eller inte?

Ännu en kruka hittade hem efter fredagens egotripp till Ulriksdal. Jag har sneglat på den länge och just den smutsgröna färgen är jag svag för. En brokig salvia får just nu bo i krukan innan den åker ner i nån sås eller så.
Onödan då som en matsked grejer Cecilia efterfrågade.  Jo, en brevpress blev det . Eller snarare ett par stycken ,tänkta som presenter då de var kraftigt sänkta i pris. Och en onöda är det väl , för vem pressar sina brev idag? När jag traskade hem kändes de av i väskan, och min tanke då var att de kanske skulle passa bättre som vapen eller något i den stilen om man skulle råka bli överfallen på väg hem.
De här kommer ifrån Anyhow
        Kanske skulle man slå till på ett par förstoringsglas är man ändå är i gång med onödor !

6 kommentarer:

  1. I mitt nya och hurtfriska liv, som jag numera lever (där jag egentligen är mer en statist...) ska jag börja unna mig onödor. Måste skaffa mig fönsterbrädor (mer en "nöda" och förutsättning för onödor) och varför inte stringhyllor till samma syfte, bara för att dom egentligen är så himla praktiska!

    SvaraRadera
  2. Så snygg färg på krukan...Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Onöda och onödor - vilka härliga ord :-) Har man sagt dem så finns det säger herr Fredrik Lindström.

    Förstoringsglasen - wow! Och krukan, wow igen.

    Hoppas du har det bra som alpänka.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Finns det onödor ; ) jag gillar både kruka och förstoringsglas men åh vad fin brevpressen är, me like! Jag älskar glassaker och sätter dom gärna i fönstret så solen får fånga glaset. Mysigt med din filmtitt också!

    Malin

    SvaraRadera
  5. En högst nödvändig sak tycker jag som har en likadan fyndad på Ulriksdals :) Så många brev lär inte bli pressade med den, men den pryder sin plats som vackert objekt - fint nog så! Och krukorna ja. Mycket svåra att motstå. Jag fick med mig några stycken. Din är jättefin!

    SvaraRadera
  6. Men inte alls onödigt! En riktig klassiker i mina ögon. Well done!

    SvaraRadera