fredag 16 september 2011

Sensommar sol och risotto

Dagens egodag tillbringades på underbara Ulriksdal. Det blev några kassar med höstblommor , en vacker kruka , och en tung onöda som fick följa med hem . Den sol som lyste över oss idag kändes faktiskt mer som sensommarsol än höstsol. Till lunch blev det självklart vegetarisk buffé. Idag serverades den godaste risotton jag någonsin ätit med gula kantareller.
Solrosorna njöt vi av i eftermiddags . Hoppas nu att de håller sig fina åtminstone en dag till, blomma för dagen känns som ett passande namn.

6 kommentarer:

  1. Nytt försök att skriva kommentar, vilka härliga bilder och vilken underbar dag du verkar ha haft, mysigt! Ulriksdal är verkligen otroligt och risotto bäst : )
    Malin

    SvaraRadera
  2. Ack så fint!
    Ulriksdal ja. Ligger åt helt fel håll för mig, men någon gång ska jag väl ta mig dit.

    SvaraRadera
  3. Full valuta på Ulriksdalsbesöket! Alldeles för länge se'n jag var där. Nu blev jag jättesugen på att åka dit igen. Får alltid med mig något fint hem.

    Hoppas helgen fortsätter lika fint för dig som den börjat!

    SvaraRadera
  4. Underbar miljö och vacka bilder! Måtte jag ta mig dit någon gång! Gärna i form ev en egodag :)

    SvaraRadera
  5. åååh, en vegetarisk buffé? Yum! Och oj vilka vackra bilder, det ser helt magiskt ut!

    SvaraRadera
  6. Skulle gärna besöka det där stället någon gång! Fiina bilder, älskar solrosor. Men vad var onödan?!

    SvaraRadera