tisdag 8 november 2011

Slocknade Lyktor

I söndags stannade jag till och tittade in i en koloniträdgård . Allt var nu täckt av löv och några små färgklickar fanns där här och var. Trädgården hade en känsla av övergivenhet. Det verkade på något sätt som om man snabbt varit tvungen att lämna den, och inte hunnit med att höststäda inför kommande säsong. När jag gick där tänkte jag på ett tidigare inlägg, där vissnade blommor på ett vackert sätt fotograferats av Emilie Almhager. Nu kommer en repris på det vissna vackra. Den här gången med bilder tagna av mig, och inte på något sätt lika proffsiga, men ändå med en lite vemodig känsla.


3 kommentarer:

  1. Lite vemodigt är det allt, men ändå vackert på något sätt, tycker jag.

    Mamma har tagit in några av "lyktorna" och torkat. Då är de fina lite längre.

    Och snart är det vår igen ;-)

    SvaraRadera
  2. Fin fina lyktorna, en av favoriterna och vips så dog dom, verkar inte trivas i min trädgård, såå trist!
    Malin
    Och fotona är ju så vackra : )

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Jag längtar till vår (lite övergivna) koloniträdgård där vi också har sådana lyktor.
    Men jag instämmer med Lotta, det står inte på förrän det är vår och vi står där och krattar bort de torra höstlöven.

    Höstkram!

    SvaraRadera