måndag 28 november 2011

Till sommaren, vill jag ha...

Nu till något som inte alls har mycket julfeeling över sig. Jag skrev tidigare om att jag skulle kunna tänka mig en uteplats som denna. 
Så i tisdags när jag för en gång skull lyckas pricka in fyrans "Äntligen hemma" så dök put Lulu upp och fixade till ett riktigt snyggt kakelklätt bord.
Jag snor idén och spinner vidare i mina tankar hur man får till ett par snygga ben. Betong och lite rostigt järn skulle vara snyggt, och mer lämpa sig för uteplacering än ett par benbockar som Lulu använde sig av. En smula kär blev jag också i de bruna stolarna. Men hur opraktiskt är det inte med rottingsitsar, minns 80-talets fake Bauhaus stolar. Lite lätt sitta -på -dass känsla var det allt när de sprack !
Kanske skulle man redan nu lyckas få till ett snyggt bord ?!!


 

1 kommentar:

  1. Underbart med planer för sommar och utekvällar vid fint bord så här efter första advent! Jag är också sugen på att göra något eget att ha på vårt trädäck till sommaren. Är inne på väderbitet trä som skiva och något rostigt underrede.

    Jag tänkte på de där stolarna med rottingsits häromdagen faktiskt. Vi hade vita med stålrör och ljus rotting som mamma lade fuktiga handdukar på med jämna mellanrum för att de skulle dra ihop sig när sitsarna började svikta. Till slut ramlade baken igenom naturligtvis men jag fick ärva dem till min första lägenhet när jag flyttade hemifrån. Av någon anledning ville mamma ha nya köksstolar hemma :-)

    SvaraRadera