fredag 23 december 2011

All I want for Christmas ...

Dan före dan och dags för mig att önska alla en fridfull god jul. Jag har inte varit flitig med någon önskelista. Tomten och jag verkar ha något otalt med varandra och därför ser jag till att köpa det jag vill ha själv.

Däremot om jag fick skriva en önskelista till en annan sorts tomte som inte var lika prylinriktad, så skulle jag bara behöva en lite pytte papperslapp att skriva på. För min största önskan innehåller bara tre bokstäver. Kan ni lista ut vad?? Jo, det jag mest av allt önskar mig är faktiskt TID! 
Tid till mig själv om man nu får vara egoistisk. Jag behöver just nu fylla på mina tömda förråd med ny energi. 
Tänk att vid 45 plötsligt se sig själv som ett projekt. En Nippertippa Tipsi Vipsi skulle jag kanske försöka bli  som som stannar vid varje spegel och trånar lite grann. Köpa ett och annat klädesplagg till mig själv istället för en ny bricka eller tekopp!
Sen vill jag få tid till allt det där andra också som att motionera , röja hemma (på mina villkor!) träffa kompisar och orka laga vardagsmat åt familjen. En ny kurs i keramik vill jag så gärna få tid till också. Leran är för mig den allra bästa avkopplingsformen.

Tid till bloggen vill jag också ha så klart! Just nu är det kanske tiden till bloggeriet som är allra svårast att få till . Eller så är det kanske så att allt det andra skulle hinnas med om inte bloggen fanns ? Nåja, jag behöver just nu det här forumet för att orka med vardagslivet. På gott och ont .

Idag dan före dan. återupptar jag min nyskapade tradition och beger mig till en närbelägen handelsträdgård. Jag ska äta lunch och inhandla lite julblommor och bara njuta av lugnet som finns att få på Zetas en dag före julafton. 


  Snart så blir jag en riktig Skridskoänka när minusgraderna ser till att isen lägger sig på Sveriges alla sjöar och fjärdar!

7 kommentarer:

  1. God Jul! Och skoj att du tog steget ut i bloggosfären tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Låter som en liten del av din önskan slår in idag iaf.
    Sen hoppas jag att du får ett fett konto i Tidsbanken i tomtesäcken imorgon. Så det räcker till både tipsi vipsande och bloggeri.
    Ha en riktigt skön jul! Och tack för fina ord:-)
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du haft en skön, lugn stund med lunch på Zetas idag, lät som en underbar tradition!

    God Jul önskar jag!

    Kram!
    a.

    SvaraRadera
  4. Då har vi liknande projekt och nu jäklar har jag bestämt mig för att lyckas. Prio på mig. Det är mitt liv. Bara mitt och det enda jag har. För mig är det mycket prio på hälsan som gäller. Vill orka leva länge och vara pigg, orka göra sånt jag gillar. Då måste jag få vara lite ego. Och det tänker jag inte skämmas för.

    Vi får peppa varandra till tid, ork och energi detta nya år som står för dörren!

    Dan-före-dopparedan-kram

    SvaraRadera
  5. God Jul och hoppas du får mycket TID till en lååång skön ledighet!

    SvaraRadera
  6. Men så fint med skridskor på dörren. Är det din dörr?

    Hoppas du kan hitta mer tid. Det är alltid svårt.

    SvaraRadera