fredag 9 december 2011

Julskyltning


 Lådan med julpynt ligger framme och väntar på att tömmas på pynt och familjens egentillverkade skapelser. Jag trodde att jag idag skulle på riktigt komma igång med lite julfeeling här hemma efter nattens omslag i väder. Men om man som vi bor i Stockholm, så blev det ett ganska hårt magplask när det gällde den utlovade snön. Plask plask , blöta sockor , ja, blött precis överallt just nu .
Inte ens min otroligt hurtfriske sambo tog sin cykel i morse till jobbet! I hans hjärna just nu finns bara kyla och ingen nederbörd i form av snö. 

Jag kör på som ni ser med mina skyltar. Tryckte in några av mina favorit ord i vintertid. Självklart åker höljet över dem snart , men för att slippa blänk tog jag bort det. Biografin om Carl Larsson kom i veckan och verkar bjuda på läsning fram till nästa jul. Omslaget är riktigt fint också och passar bra in i vårt rödmurriga vardagsrum.

Ikväll blir jag både barnfri och sambofri. Jag har inga storslagna utekvälls planer utan, trivs nog bäst i min soffa framför idoler och en dataskärm-man får liksom passa på när man har bf och sf!

Glöm nu inte att lägga lutfisken i blöt innan fredagsmyset!

 ( Tro för nu inte att jag tänker lägga någon lutfisk i blöt... blä säger jag också!)

6 kommentarer:

  1. Å vilket fint kollage du har gjort! Så ursvenskt, känner nästan doften ända hit av hyacinten och apelsinen, och enbärskvisten (?).
    Ja vad hände med den fina snöstormen? Det var fantastiskt att gå upp i morse och det var alldeles vitt, totalt snökaos utanför. Så gick det en timma och det töade bort.

    Happy happy friday! Vad skönt att vara man- och barnfri! Även om det är wunderbart att vara tillsammans så är det alltid skönt med den där tiden att bara vara för sig själv. Ha nu en härlig kväll framför Idoler och webbar. Jag hejar på Amanda.
    :) kramar Kat.

    SvaraRadera
  2. Fint! Gillar verkligen dina "skyltar"! Någon lutfisk blir det inte hos Familjen i Uttran, blä, desto fler hyacinter och mandariner :) Ha en skön fredagkväll!

    SvaraRadera
  3. Tjusigt arrangemang! Kul med skyltarna. Jag tycker det ser häftigt ut utan hölje men det kanske behövs om inte bokstäverna ska trilla bort?

    Jag kan inte påstå att jag är ledsen över det uteblivna snökaoset - ska ju köra bil i mörkret några mil. Fast det är klart, det här slaskandet och plaskandet kunde jag klara mig utan också. De där bestyren bakom busken som du känner till blir mer och mer otrevliga :-)

    När Idol börjar har jag förhoppningsvis hunnit sjunka ner i soffan, mätt på en BK-burgare men ändå lite plats för en kall öl.

    Njut nu av din egokväll som både skridsko-, barn- och samboänka.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ha en mysig bf/sf-kväll med fina julpyntet! Trycket uppe i hörnet med lussebullarna är himla fint tycker jag. Gammalt eller nytt?
    Vi ska äta sushi, det är så nära lutfisk jag kommer idag :-)
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Åh så fint det är ditt julcollage. Nej någon julfeeling ute det verkar vara som bortblåst. Man jobba på den inomhus istället.

    SvaraRadera
  6. Kul att ni tittade in ikväll och höll mig lite sällskap.
    Anna-Karin: Trycket är ett kort med ett Ikat tryck. Jag tyckte precis också att det såg ut som lussekatter. Tänk att det går att köpa sig något på Svenskt Tenn för bara 35 kronor!

    Lotta: Hoppas resan gick bra och att vädret imorgon är lite mer vänligt.

    SvaraRadera