lördag 3 december 2011

Lite brunt



När nu ändå inte julkänslan vill infinna sig får man köra med lite brunt istället för rött . Lika brunt och grått som det är just nu där ute. Jag som vanligtvis slösar med färg i mitt hem, överraskar mig själv med lite färglöst pynt.
Lärkkvistarna inhandlades förra året på Norrmalmstorg och har varit på sommarförvaring i ett av husets toaletter. Det verkar att kvistarna är riktigt svåra att få tag på när man läser runt i bloggosfären. Riktiga hetpotatisar med andra ord. Jag blandade upp mina med lite alkvistar , mossa och kottar.

5 kommentarer:

  1. Brun mat är ful. Men det här är riktigt fint! Att det som utomhus är så trist att titta på så här års kan bli så fint inomhus. Fast just lärkträ med de fina kottarna är ju vackert även "på plats" förstås.

    Hoppas du har en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Verkar vara årets grej i bloggvärlden, jag, du och ungefär alla andra LOVES dem :)

    SvaraRadera
  3. Vad fint, gillar också lärkträ : ) Och toksnyggt med mossa, kottar och alla underbara hängen, var har du hittat stjärnorna? Hoppas helgen var bra och att magsjukan flugit bort, finns inget värre. Enda gången jag backar lite i smyg på jobbet ; )
    Malin

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint. Sitter och tjurar för att all min dekoration fått flytta upp på övervåningen och platsen för nya installationer är minst sagt begränsad... Brunt är så fint.

    Jamies pasta ser grym ut. Jag funderar på Matfrid efter julen - vilken har du?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Anna : Jag har provat flera olika kassar , men hittills är det Tastline som jag tyckt varit bäst.Middagsfrids julmatskasse som lanseras nu verkar också lockade. Bara så skönt att slippa trängas i affären innan jul. Du får skapa att jul stilleben utomhus istället.

    SvaraRadera