söndag 11 december 2011

Vinterek och Iskonvaljer

Idag gav jag mig iväg på luciakrona jakt. Lille Valdemar har bestämt sig för att på tisdag vara en lucia pojke med rött band om magen. Lika bra att han får vara det då. Han är bara 3,5 år och vill förstås ha ljus i håret , inte bryr han sig om att han är en pojke!
För mig var det nu första gången som jag fick springa runt och leta efter en luciakrona. Det var som vanligt fler än jag som letade och efter att betat av tre ställen lyckades jag hitta allt som behövs för att bli en lucia pojke.


Den kala eken var så här vacker i skymningen. Påminner faktiskt om tyget Vinterek som jag sett på Svenskt Tenn. Ett par hundra meter från kungen kurva ligger ligger min favorit oas. Där passade jag på att njuta en stund av allt det vackra innan lucia krona jakten. De här anspråkslösa bruna pytte lökarna fick följa med hem. Om två veckor är det meningen att ska växa upp till en liten skir grön, blommande iskonvalj. Jag håller tummarna nu att det går vägen!


4 kommentarer:

  1. Han kommer vara en otroligt söt Lucia pojke med rött band runt magen. Att han är pojke spelar ju ingen roll. Huvudsaken är att han får vara det han vill. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint det kommer att bli när Valdemar lyser upp i decembermörkret!
    Och hoppas konvaljerna lyser upp till jul! Vackra vaser!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert och dramatiskt träd! Fint fångat.

    Det verkar som att det är svårt att göra ett oasbesök utan att ha något med sig därifrån :-) Har aldrig hört talas om iskonvaljer förrän nu men så har jag inte de grönaste av fingrar heller...

    Lycka till med luciautstyrseln och Valdemars luciafirande i morgon!

    Ha en härlig måndagskväll - de är ju bäst på hela veckan, eller? Om inte annat så för att första arbetsdagen har passerat :-)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Låter som Valdemar kommer vara världens finaste Lucia, mysigt att få handla rött band och ljuskrona! Och finns det något vackrare ord än iskonvalj?! Fantastiskt vackra och vad härligt när dom blommar,
    Malin

    SvaraRadera