onsdag 4 januari 2012

Enough!

Idag undrar jag om vi gick från natt till kväll utan minsta lilla strimma av dagsljus? Regn, regn och åter regn. Inte sjutton kan jag minnas att jag någonsin känt mig så deppad över de mörker som just nu råder. 
Den enda plats man just nu finner lite ljus och hopp om vår är i bloggarnas värld. 
Suget efter vårens pasteller verkar vara det vi nu alla längtar efter och förbereder oss för.

Julen 2011 have just left the building och jag hoppas att även jag också snart får använda ordet krispighet nu när julen dansats ut. 
I väntan på rätt sorts krispighet, kommer dammsugaren några veckor framöver gå varm för att utplåna alla spår efter julen 2011!
               Bilden visar på ett bra sätt hur jag känner mig just nu. Måtte vi snart få ljuset tillbaka!

3 kommentarer:

  1. Bra rutet! Cool bild du hittat :-)

    Knapra lite D-vitamintillskott. Diskussionerna och forskningsrönen gör höga vågor just nu om det nordiska halvklotets befolkning som svälter av ljusbrist. Mitt eget värde låg långt under lägsta nivå. Om jag skulle nå upp till rätt nivå skulle jag behöva äta 25 ägg om dagen och det har jag inte lust med... Doctor's orders blev 2000 ie per dag. Testa!

    Älskar att du vågar säga tack och adjö till julen utan nåd och utan någon som helst saknad.

    På fredag ska visst solen synas lite grand :-)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja måtte vi få ljus- pronto;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Jag bor i Norge och här är det tran som gäller. Men vete fan om det hjälper, när man studerar folket här i allmänhet! Nä, nu var jag inte så snäll!!! Vaknatt med spyende unge förklarar humöret.
    "Lilla sol vill du lysa" sjunger Titti tillsamans med sin mamma Alice och jag stämmer i. Men det är ganska skönt utan snö, så länge man kör barnvagn. God natt!!!

    SvaraRadera