torsdag 19 april 2012

Coulors is always and boring is never!

Lite här och var har jag sett att Camilla Lundstens Littlephant fina designade barnsaker dyka upp. Nu öppnar snart också en webbshop. Hennes hem fanns med i nån inredningstidning för några år sedan och jag fastnade för hennes Alice i underlandet stil blandat med franskt 50-60-tal. 

Ett hem i den här stilen är väl inte genomförbart för min egen del. Men det är alltid så roligt att kika in hos andra som vågar och framförallt har orken och turen att finna alla rätta detaljer. Camillas loppisögon måste vara väl utrustade med den mest perfekta scannern av dem alla! Med inspiration från Camillas hem har jag fått en idé om hur jag på ett enkelt sätt ska fixa till Valdemars säng. Hoppas att jag en dag kan visa det färdiga resultatet.

                      Missa inte den fina hattlampan och de fint målade byråerna som finns på hemsidan.
Ikeas ps-skåp blir så här fint om man kombinerar det med färg och vanliga elfahyllor.
Snyggskor som ligger framme och blir en del av inredningen.  Den detaljen känns svår att få till hos oss!

12 kommentarer:

  1. Men nog har du väl nästan i alla fall som på första bilden hemma hos dig? Det är ungefär så jag föreställer mig det i alla fall. Menar du att mannen din inte har gula lackskor som du kan ställa fram som en del av inredningen :-)

    Vad fint du har gjort om på bloggen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej , vårt hem ser inte alls ut som denna teaterkuliss ( positivt menat) Min sambo har dock ett par ärtgröna foppatofflor , men det har aldrig slagit mig att använda dem i inredningen! Men det förstås när jag tänker efter har jag hängt upp ett par riltigt gamla långfärdsskridskor i hallen som rolig grej!

      Just nu får det se ut såhär på bloggen tills proffshjälp dyker upp!

      Radera
  2. Detta är sååå fint! Nästan för fint för att vara sant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, hon skulle nog kunna ta betalt av sådana som oss, om vi fick gå in där och känna och klämma.

      Radera
  3. Färglatt och fint- man blir glad;) Kram

    SvaraRadera
  4. Ja hennes hem är så coolt och crazy. Sen verkar hon så himla gullig i sitt röda läppstift och skrattar och ler mycket.
    Gud vad du är rolig. Läser ovan. Är proffshjälpen jag (?), så känner jag mig hedrad. Och stressad. Och glad. Vi måste få till det där snart. Jag menar vantrivs du på din egen blogg så får vi för sjutton gubbar träffas snart. Ska bara, först. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugn lugn . Jag vantrivs inte, men att ses igen vore kul. Jag får baka mina bästa kardemummabullar och ta med som fryspåfyllning och för stunden njutning.
      Jo den där Camilla är en riktigt sprudlande kvittrande glad lärka. Det skulle bli en häftig reaktion om man placerade henne och Leif GW Persson i ett rum!

      Radera
    2. Bra :) Tycker det ser coolt ut detta. Ja! Bullar, kaffe, Photoshop. :)

      Radera
  5. Nu är det du som kommer med ett till favvoreportage. Haha, ja tänk om hon ordnade öppet hus i sitt hem fina Camilla :)
    Lyxigt att få proffshjälp! Och äta bullar samtidigt... Nån dag ska jag också försöka ge bloggen lite omsorg. Hittills går bullätandet bra så mycket bättre.
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Den där lampan skulle jag vilja ha. Du har gjort fint härinne ;-)

    SvaraRadera