onsdag 25 april 2012

Uteplats drömmar

Det går knappast att besöka en färghandel utan att plocka på sig en inspirationsbroschyr som den här från Beckers. Den har hängt med i några år nu, men varje gång jag ser den vill jag fynda billiga utemöbler och måla dem i glada färger. Snygg kuddar som dessa skulle bli pricken över i:t!  Men vilken någorlunda klokt skapt människa skulle låta kuddar för ett par tusen ligga ute?

I senaste nr av Plaza fanns en gudomligt vacker skapad uteplats där man lagt ut en äkta antik matta för att skapa rumskänsla. Nog blev det alltid ett vackert rum med den mattan och möblerna! Min verklighet ser annorlunda ut.
En bra sak i min verklighet- var att det gick utmärkt att tvätta Brita mattan i maskinen på 30 grader. Jag har inte vågat då det inte rekommenderas. Idag var toleransen för de ingrodda matresterna helt noll- in i maskinen bara !
 

8 kommentarer:

  1. Stylade bilder är ju en sak och real life en annan. Men den där inspirationen, den är ju ens livselexir. Sedan får man lov att omsätta det i en lite mer praktisk verklighet :) Fin dag till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har rätt där. Tänk att vi blev som vi blev med vårt inspirations behov. För min sambo räcker det med att upptäcka gå ett par timmar i skogen så är hans behov tillgodosedda. Jag drömmer mig bort i helt andra miljöer...

      Radera
  2. Vad härligt det ser ut med alla färger! Jag tycker verkligen det. Gissa dock vad det blir för färg på våra utemötebler som ska stå på vårt trädäck på landet :-)

    Just det, som färgblinda Brasse spelar på sin orgel med färgtangenter: Grå, grå, grå, grå, grå. En tråkig och entonig melodi kanske men jag gillar grått!

    Däremot kan jag gärna slänga dit några färgklickar i form av kuddar. Jag är inte helt omöjlig :-)

    Gillar Britta-mattan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Lotta du får gärna välja grått så mycket du vill. Men din personlighet är allt annat än grå- du är mer som en glad regnbåge i mina ögon och mitt hjärta!

      Radera
  3. Ja du, min verklighet stämmer inte heller med broschyrerna. Men det är härligt att bläddra och drömma! :)

    SvaraRadera
  4. Haha...sitter precis med Plaza och drömmer mig bort! Tycker precis som du att DRÖMMA kan man väl alltid:-)

    SvaraRadera
  5. Aaaa vilka vackra bilder! En sån uteplats skulle man haft.. Vi väntar bygglov på att få bygga en liten en men vi har puckogrannar som sätter sig emot det hela tiden. Grr!

    SvaraRadera