lördag 19 maj 2012

PHOTO A DAY - SWEET 19

Det är en lyx att ha ett litet bageri alldeles i närheten. Bullarna som bakas hos Fru Maria är underbara! En smörig vaniljbulle eller chokladbulle med valnötter går före alla cupcakes och macroner i världen. Jag försökte mig på ett cupcake och macron-bak i höstas, men var inte alls imponerad av vare sig bakprocessen eller smaken på det färdiga resultatet. För sött, för krångligt och för puttinuttigt! Rejäla snurrkrumelurer som bullarna hos Fru Maria ska det va!
Fler tolkningar av dagens tema SWEET finns hos Kristina.

9 kommentarer:

  1. Åt Marias vaniljbullar idag! :)

    SvaraRadera
  2. Låter onekligen sweet. Gud så gott, fick plötsligt begär efter just sådana.

    Ha en finfin lördag! Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Jag sitter här med en kopp kaffe och är så sötsugen, och så surfar jag runt och ser så massa gott i eran fotutmaning så snart får jag stänga ner här ;)

    Vad roligt att du paddlar runt i vattnen här nere. Vi köpte två kajaker förra sommaren och det är så himla mysigt, helst morgonturerna!

    Kram!
    a

    SvaraRadera
  4. Skickade maken till Fru Marias bak för att köpa frukostbröd härom helgen. Det kom med några bullar hem då oxå. I lördags provades Söderbergs vid Telefonplan. Inte fel det heller, även därifrån smögs det med bullar hem å inte bara matbröd ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm vad kunde det vara? Något smaskigt hoppas jag! Södebergs måste testas.

      Radera
  5. Men jag slår vad om att skridskoänkans egna bakverk slår ut de allra flesta konkurrenter!

    SvaraRadera
  6. Gottegott. Jag tar en sån här bulle före alla bakverk som finns.

    SvaraRadera
  7. Jag föredrar bullar framför allt annat! Riktigt söt och somrig duk du matchar med där.

    SvaraRadera