lördag 15 september 2012

Just a perfect day

Stormen och regnet drog bort och bara skönt och lagom varmt idag - september som bäst alltså. Bara jag och lille sonen hemma just nu och då blir det riktigt slappt här hemma vill jag lova.
Nattlinne tillvaro långt in på förmiddagen, duploskapande och filmer fyllde vår tid. Sen bar det iväg till närmsta shoppingcenter. Sonen som avskyr att gå i affärer skulle idag få välja lite ny underkläder, vantar, mössor och annat nytt inför hösten. Och det fungerade bra faktiskt, att låta han välja sina kläder. Sen förstås gäller det att låta det hela gå undan. Precis som  för stora män kan orkeslösheten slå till snabbare än för någon annan av motsatt kön!
Hamburgare och glass, sen hem medan humöret fortfarande var stabilt. 

Sen bara gick eftermiddagen. Jag tvingades leka lejon och bockarna Bruse. Inser genast poängen med syskon i mer nära ålder. Jag inser också att det här med leklust och fantasi måste man nog fått med sig hemifrån...gud så tråkig mamma jag är! Men om jag minns tillbaka till min barndom var det nog aldrig lek tillsammans. Mamma tog mig till Ikea och pappa tog med mig till olika bilfirmor eller race. Ja, inte blev det bilar som blev mitt stora intresse utan mammas passion blev också min tillslut.  Frågan är nu vilken väg lille Valdemar kommer att välja - shopping med mamma eller vandring i alperna mad pappa?

1 kommentar:

  1. Är en ny läsare och gillar ditt sätt att skriva! Intressant att analysera sej själv som förälder och sen blicka tillbaka på sin egen barndom.. Inte hade mina föräldrar tid att leka men precis som du skriver: man följde med hit och dit och visst?! blev det folk av oss ändå?!;) / Marianne☀

    SvaraRadera