torsdag 13 september 2012

Våra fyrbentna ö-bor






När jag satte mig nu vid datorn för att se vad som fanns i kameran så dök våra Nämdö hjortar upp. Våra och våra men de finns överallt på ön och är inte direkt rädda av sig. Vaknar man tidigt en morgon kan det stå ett tjugotal på tomten och beta. Det lilla kid som tittar fram överst kom en dag på besök och låg i gräset framför altanen nästan hela dagen. Ett par dagar senare dök visst mamman upp. Hon la sig lite mer synligt i gräset en halv dag hon med. Kanske är det så det går till i djurvärlden. De små kan verka övergivna men troligtvis vakar mamma hjort någonstans i närheten. Istället för att köpa örngott och påslakan nöjer jag mig att njuta dem så här i naturligt tillstånd istället.

2 kommentarer:

  1. HA HA, men örngotten och lakanen är fina, erkänn ;-)

    SvaraRadera
  2. Så söta! (Grannen på min ö var dock inte enig i dessa djurs charm, utan byggde typ Jurassic Park-staket runt sin tomt för att bevara sina rabatter. Bo stan då, tänker jag!)
    Men minns du att det fanns lodjur på Nämdö när vi var små?!

    SvaraRadera