fredag 19 oktober 2012

Första kulan

Den bittre julskeptikern har talat. Nu går det inte längre att undvika att trädgårdsmöblerna har reats ut och sommarkuddarna har fått flytta ner på hyllan i stadens affärer. Nu har startskottet gått för julen 2012. Jag kunde inte se någon speciell trend för årets högtid, den verkade vara lika röd och glittrig som tidigare år. 

Som vanligt går tankarna att i år ska det inte bli nån hets. Nä, väl förberedd ska jag vara och och pynta mitt hem precis som på bilderna i nån av mina 567 tidningar med julnummer som snart väntas dimpa ner. Okey jag gör väl ett försök i år igen, men bara fram till annandagen får plottret och barren uppta mitt hem. Sen ska hela rasket bort! Jo förresten här ser ni årets första inköpta pynt - Please some Peace när julbords trängseln, julmarknads trängseln, paketinslagnings trängseln och sista minuten julklappsinköps trängseln är som allra värst!

1 kommentar:

  1. Julen kom en smula överraskande! Var inne på Åhléns för att köpa en vaxduk. Hjälp!!! Men inga julsånger över högtalarna ännu. Prisa Herren för det...!

    SvaraRadera