torsdag 18 oktober 2012

Ready To Take A Chance Again



Snygg var hon då Goldie. Jag minns att jag ville ha hennes frisyr och glasögon.
    
  Sista tiden har vi börjat hyra filmer för att komma ikapp lite efter värsta trötta småbarnstiden. Vissa har varit riktigt bra andra riktiga bottennapp. Samtidigt som vi försöker komma ikapp dagens aktuella filmer så börjar vi minnas tillbaka. Så nu har jag ägnat mig åt lite filminköp på nätet så att vi kan minnas tillbaka till den här filmen med Goldie Hawn. Jag var 12 år då och har inte sett filmen sen dess. Klippet med Dudley Moore snuskhummern hjälpte till att friska upp minnet lite grann. Jag undrar vad dagens 12- åringar skulle tycka om Tjejen som visste för mycket?

                  

1 kommentar:

  1. Åh, vad underbart! Vilken nostalgitripp :-) Tror jag har sett allt Goldie har gjort. Har du sett "First wives club"? Av något senare årgång än "Tjejen-filmerna" men bra...

    Den där låten, när jag läste textraden så rullade sången upp i skallen. Tänk att man kommer ihåg!

    SvaraRadera