torsdag 20 december 2012

Kalla dom vad du vill!

I kylen ligger fortfarande ett oöppnat paket färdig pepparkaksdeg. Jag tänkte att jag skulle vara en flitig mamma och tillsammans med min lille son baka stora pepparkakshjärtan, som vi sen skulle dekorera fint och hänga upp. 
Men varje gång jag ser degen verkar min förträffliga skjuta-upp- till en annan dag personlighet få ett övertag. Men igår kom jag faktiskt på att jag kunde baka de gamla hästskokakorna som hängt med sen storsönerna var små. Det blev ju inga kakor att hänga upp i fönstret, men huset fick en härlig doft och den otålige slipper ett evigt kavlande.

 Keep it simple om jag får välja. Duttande när det kommer till mat och bak fick jag nog av under 80-90 talet då smörgåstårte epidemin fullständigt slog ut mig. 90-talets barnkalas var också en tid  som var påfrestande då det tillverkades Batmantårtor, Bamse tårtor och Ferraritårtor i långa banor. Helt obegripligt att jag orkade med sånt när jag nu tänker tillbaka. Allt har sin tid - så är det väl?
Hästskokakor för den som väljer att se dom som sådana. De som fortfarande har sitt barnasinne kvar väljer att tolka kakornas form och färg på ett helt annat sätt! Recept på Hästskokakorna.

1 kommentar:

  1. Ha ha. Hästskokakor. Bra försök där men fantasin skenar ändå :-)

    Önskar dig en lugn, skön och god jul!

    Kram Lotta

    SvaraRadera