fredag 1 mars 2013

Superhjältar är vi allihopa!


Jag var helt enkelt tvungen att få lite balans i min tillvaro efter dagar som spenderats med febrig son och superhjältelek. När solen plötsligt visade sig och sonen för en stund vilade sig framför Scooby-Doo passade jag på att gruppera och fota lite prylar som verkligen inte har med superhjältar att göra. 
Superhjältar varvat med lekplatshäng och 
nödvändiga matinköp med gnällig liten son kan ibland kännas bra påfrestande för en medelålders småbarnsmanmma. Hade jag haft 10 barn och varit en annorlunda mamma hade jag kanske startat ett potatistryck ryck där alla barn skulle få chans att designa sina egna t-shirts medan jag stekte raggmunkar till lunch. Nu är jag istället en tråkig mamma som laddar dvd'n så att jag för en stund får tänka en tanke klart. Men jag ska ju inte klaga det var ju över två år sedan lille sonen hade feber sist!
Dr Westerlund behövde ansas och doften av att bara nudda blomman sniffar jag in lite överallt.

3 kommentarer:

  1. Potatistryck i all ära men inget slår en stunds lugn och ro när man placerat barnen framför tv:n :-). Tror du har fel där med superhjältarna, det är bara att du och sonen lägger olika aspekter i ordet. Kan tänka mig att Karin Larsson var lite av en superhjälte på sin tid och jag tror att även du uträttar dina stordåd då och då. Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Du är så klok i dina ord. En trevlig fredag till dig med!

      Radera
  2. Du är den optimala superhjältinnan!

    SvaraRadera