lördag 14 maj 2011

Lördag i maj

                       
              Barnen som bodde i en sko..eller i vår lekstuga
         

I dag passade jag på att baka en massa bullar då lusten till bak plötsligt infann sig. Jag tycker bra om att baka egentligen ,men på hemmaplan blir jag alldeles för bekväm .En lördag som bara tillbringas hemma är ibland inte så dum. När man slipper flänga runt som i vardagen, får man plötsligt lite energi till att duka upp med bullar i lekstugan .  
Det mesta som finns i lekstugan är gamla saker och böcker från myrorna och stadsmissionen. Jag är riktigt förtjust i de här gamla böckerna som jag hittat för nästan ingenting. Bilderna är ljuvliga, och texten känns bra gammalmodig. Valdemar bryr sig nog inte så mycket om bilderna är söta, utan om en och annan bil eller grävskopa dyker upp är det bra nog för honom!
Ur boken "Barnen som bodde i en sko"

4 kommentarer:

  1. Det där är ju gamla bekanta litterära figurer!
    Dessvärre är Melodifestivalen inte vad den var längre - hur många länder är det egentligen i Europa nuförtiden? Och alla är ju inte med i finalen heller! Otroligt. Men överraskande bra melodier hitintills, måste jag erkänna. Men nu börjar det nog snart skvala i mina öron. Det komiska är väl att egentligen vill väl ingen vinna (bakmännen alltså), för det är ju alldeles för dyrt att arrangera.
    Kram från "Pamela Anderson" (mjölkspräng, som nog kan se ut som silikon i dessa dagar. Puh!)

    SvaraRadera
  2. Nostalgi med dessa bilder och böcker! Duktiga Annika hade jag, och minns hur hon kämpade med kossan Majros ;)

    Bullarna ser sååå goda ut. Hm, kanske skulle till och baka imorgon?

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket fint jag missat hos dig när jag varit utan dator, ser ut som ni haft en bra helg! Må så gott,
    Malin

    SvaraRadera
  4. Jag har letat och letat i så många år efter denna bok. Kan inte hitta den någonstans. Vet du möjligtvis om man kan köpa den någonstans?

    SvaraRadera