måndag 22 augusti 2011

Oxalis-Lyckoklöver


Vissa nummer av mina gamla tidningar går verkligen inte att göra sig av med . I maj fick vi oss en titt hemma hos Elle Interiörs Svante Öquist och det reportaget tillhör mina verkliga favoriter!

Alltid går det att hitta en ny liten detalj om man noga studerar hans vackra och stilrena hem. En av de blommor som fastnade på näthinnan var den fantastiska brunröda oxalis som fanns på omslaget. Så i förra veckan när jag besökte Zetas för att fylla på lite med sensommarblommor slog jag till på en brunröd och annan variant med små söta korallrosa blommor och fina grön-bruna blad.
Riktigt fina är dom om dagen när bladen brer ut sig och om kvällen när de drar ihop sig. De är otroligt törstiga så de passar bra som en tillbaka-till-vardagen-blomma nu när man kommer vara hemma en del igen. 


Just den här tidningen har släng-förbud!


Den fina djupa färgen känns väldigt mycket höst tycker jag.
Söta små blommor som yvigt brer ut sig . Krukan är en ringlad tummad skapelse av mig.
Fina kontraster och färger.


1 kommentar:

  1. Håller med. Det numret var bara mumma. Hela Svantes hem var fint så fint. Har haft utkik efter den blomman när jag varit runt i blomaffärer, men inte sett till den eller vetat vad den heter. Nu vet jag. Tackar.
    Skön måndagskväll!
    Katarina

    SvaraRadera