fredag 23 december 2011

Änglaspel- Iskonvalj- Rimfrost ?

Kvällen innan julafton tänder jag änglaspelet och njuter av den skira iskonvaljen och julrosen som jag hittade i Sandhamn förra helgen. Där fanns också de gamla klassiska Bravo-kolorna. I år blev det inget kola kokande inför jul. Det går alldeles utmärkt att ibland fuska. När jag sen hittade Pärlans kolor till ett bra pris på Zetas idag så ska det nog gå att få hål i tänderna även denna jul! Nu fattas bara rimfrosten , mitt tredje favorit vinter ord. Gumman Tö kom igår natt och har nu nästan trollat bort all snö.

3 kommentarer:

  1. Tänk varje år säger jag att jag ska köpa ett änglaspel, vad har hänt?! Jag har fortfarande inget?
    Iskonvalj -vackert, doftar det lika gott?
    Önskar dig en riktigt härlig jul.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. En riktigt fin jul önskar jag dig!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mitt änglaspel ligger på vinden i år, kom jag på efter att ha läst detta inlägg :-(

    En fortsatt fin jul önskas dig

    SvaraRadera