söndag 26 februari 2012

På hemmaplan

På hala isiga smågator gick promenaden ner till Herrängens gård . Vi beställde en utmärkt fänkålssoppa, gott bröd och färskost. Efteråt blev det en promenad på Långsjön istället , där isen var riktigt slät och fin efter tövädret följt av morgonens minusgrader. Med Valdemar i barnvagn gick det ganska så lätt att ta sig fram på blankisen. 
Då lunchen för Valdemars del bestod av en chokladboll , ja inte klagade han inte . Så kändes det ändå lite bättre att kunna köpa honom en korv av korvgubben som parkerat sig i solen.
En söndag som idag när jag får umgås med mina söner behöver jag inte sakna fjällen.
En liten son som blev överlycklig över en stor pinne han hittade . En vuxen son som blev glad att hans mamma övertalade honom att komma över på en promenad.

5 kommentarer:

  1. Ni har också haft en fin dag ser jag! Ser superhärligt ut!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Mmmm, härliga bilder från en härlig dag i solen. Vi vågade oss inte ut på isen idag, såg bara långfärdsåkarna på håll. Länge sen, har läst ikapp lite hos dig om blommor, bullar, musik, böcker och andra små fina tips och inlägg, härlig läsning. Kram till dig. Katarina

    SvaraRadera
  3. Om man får till en sån dag, så har man ju faktiskt lyckats i livet.

    SvaraRadera
  4. Härligt härligt härligt att se och läsa!

    Tur att vissa korta människor kan vara så lättroade :-)
    Isen lockade verkligen på landet i helgen - alldeles spegelblank... Men jag är för feg och tänkte att den är nog inte så safe nu efter töväder. Dessutom morrar och klonkar isen som ett monster så jag nöjde mig med att titta på den...

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktigt härlig söndag !!

    SvaraRadera