fredag 29 april 2011

Ego Utflykt 2

Varför skulle man nöja sig med en ego dag i veckan !. Därför var ett besök på Zetas också ett självklart utflyktsmål . Jag bor ju så lämpligt nära denna lilla oas som ger den lycko injektionen man ibland behöver. Idag fick jag sällskap av Therese och Ida plus två krabater till som jag ännu inte lärt känna . Ja, just nu gäller det att passa på att umgås med dessa blivande mammor innan amnings dimmorna lägger sig .
Till lunch blev det Salade Nicoise
Så fin , vår och försommar kruka.Tyvärr var gullvivorna som stod på listan slut!
Men tomhänt kom jag tack och lov inte därifrån den här gången. Jättedaggkåpa, höstanemoner , pelargon, penséer , nävor, och en grön silvrig salvia som ger svarta blommor packades upp senare.
Lekstuge häng en stund innan middagen . Fläderblomssaft smakade fint i mina nya loppis fyndade glas. I morgon firas valborg och sen knackar maj månad på dörren . Ny liten bebis hälsas välkommen och själv firar jag födelsedag . Sköna gröna maj , du är så välkommen !.

10 kommentarer:

  1. Tack för idag! Trevligt som alltid :)

    SvaraRadera
  2. Zetas är ljuvlig att besöka. Var där på Mors dag förra året och det blir nog samma i år också. Det är ju min dag så jag får ju välja.

    SvaraRadera
  3. Tack för idag Ida !. Mamma lyx när den är som bäst.

    Mors dag på Zetas borde gå att boka , så att fler fick komma dit. Tänker mig abonnerade bussar , det vore grejen det!

    SvaraRadera
  4. Ja, vilken underbar lunch vi fick!! Sol, god mat och gott sällskap - en riktig feel good dag. Bonus med alla blommor man fick med sig hem att plantera i trädgården. Dock ett projekt för morgondagen när orken förhoppningsvis åter är på plats. Den stora magen kanske inte skådas så väl bakom de rosa kläderna men den känns desto mer och gör sig påmind i varje rörelse. Låt det nu inte dröja alltför länge - hoppas hoppas att filuren inte brås på sin far tidsoptimisten, utan hittar ut några före utsatt tid.
    Kram t

    SvaraRadera
  5. Förresten det där fatet..... näst sista bilden.
    Gult med gröna prickar - är det ditt egenkomponerade?!?
    /t

    SvaraRadera
  6. T- En dag så bara ploppar bebin ut för då har den bestämt det . Gärna den nionde så jag kan få en liten maj kompis!.

    Fatet har jag skapat själv då tid för annat i livet fanns. Men i mitt nästa liv är jag en cool keramiker som skapar dagarna långa i min lilla verkstad!

    SvaraRadera
  7. Underbar dag! Ego-dag på Zetas måste jag också inför inom kort! Är rädd att det kommer eka i plånboken efteråt bara ;)

    Kryddstark dyker upp för vanligt folk som är IKEA Family medlemmar, de kommer skicka ut inbjudningar till alla medlemmar som bor i närområdet :)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. h! Grymt avundsjuk på det utbudet av perenner efter att ha snabbbesökt de stora kedjorna när det gäller blomster. Jag fick med mig Stjärnflocka i alla fall :) Nästa gång tar jag mig lite mer tid på ett ställe med större utbud - och längtar massor efter Zetas som det blir i maj. Låter som ni hade en toppendag!
    30 april 2011 01:04

    SvaraRadera
  10. Älskar Zetas, oj vad härligt ni hade det! Måste dit igen, och vilket fint fat,
    Malin

    SvaraRadera