onsdag 27 april 2011

Ego Utflykt

Idag stod ingen hämtning av Valdemar på schemat och därför passade jag på att lyxa med en ego tur ut till Gustavsberg efter jobbet. Tidigare när jag bodde på den sidan stan var det en lätt match att ta sig tid några timmar för lite flanerande i de mysiga butikerna och konsthallarna .Nu blir det tyvärr alltför sällan . Men idag så var det härligt att få vandra runt och ta en fika i det härliga vädret.


Inte bara porslin går att finna i Gustavsberg .


Här fanns en salig blandning av keramik och andra konsthantverk. Med en kamera i handen verkar det som man glömmer bort för en stund att vilja ha allt man ser!

Tax troféer!

Kingsize ringar i glas och porslin

Bullterriern Bodil i porslin och i naturlig storlek.

2 kommentarer:

  1. Ja det var ett tag sedan jag var där också. Bor ju långt söder om stan så det är inget jag åker förbi direkt. Men en utflykt dit kan man nog få in i sommar. Fina bilder :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med en ego-dag! Det ska jag ta mig också, bra idé där. Jag var också i Gustavsberg idag. Under lunchen med några kollegor, men vid Mölnvik. Visst finns det mycket fint! Iittala-outlet får sig ett besök lite då och då också. Mysigt ställe Gustavsberg.

    SvaraRadera