onsdag 13 april 2011

Livet består mest av vardagar

Nu kommer en ny kokbok ut av Sara Begner . Kanske minns ni henne från Toppform och från Saras Kök som en lite mer klok förståndig kontrast till vimsiga Ann Söderlund. Saras kök är en favorit i hyllan . Lättlagad nyttig och färgrik mat som jag lagat mycket ur. Kan tänka mig att den nya boken också har lite samma stil men  den här gången fokus på mat som passar att laga ihop med barn. Jobbar själv på att få ett större tålamod när det gäller just hjälp i köket! adlibris.com/se/
En annan favorit ur hyllan där hemma är den här salladsboken av Karolina Sparring. En riktigt fulländad bok om sallader vill jag lova. Karolina drev ett litet sallads ställe på söder, ett hål i väggen med ett fåtal platser . Till lunch var det proppfullt . Det serverades två alternativ om dagen en vegetarisk och en med kött eller fisk/skaldjur . Oftast med cous cous bulgur eller linser som grund och sen lite nötter frukt och någon god röra av yogurt .Numera lagar Karolina istället mat på dagis och i höstas kom boken Kom in och ät med lättlagade favoriter men ändå med lite twist .Då livet mest består i att tänka och laga mat så kostar jag gärna på mig ny inspiration i form av kokböcker . I dag blev det 6 plåtar pizza till ungarna .Inte så nyskapande men väl uppskattat! adlibris.com/se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar