onsdag 25 maj 2011

Lilly Margot Elisabeth



Igår eftermiddag var det dags att återvända till kyrkan för att ta ett allra sista farväl av min mamma. Drygt fem månader tidigare var det den vackraste och vitaste december dag jag kan minnas.
Nu hade grönskan tagit över och det blev en fin liten stund vid graven där urnan skulle sänkas ner .
Vi samlades och smyckade platsen med syrener och rosor. Ett litet ljus tändes  och den mest självklara av alla psalmer Den blomstertid nu kommer sjöng vi.


Nu när det gått en tid så känns det som min mamma är mer närvarande än någonsin . Hon finns alltid där och det är inte längre jobbigt på samma sätt som några månader tidigare. 


Jag blev så glad när jag fann det här fotot . Sista tiden har jag verkligen snöat in på vackra gamla filmstjärnor och annat från 50-talet som kommer i min väg . Här är hon så fin , som en riktig filmstjärna från 50-talet!

10 kommentarer:

  1. Vilken fin bild och vilka fina ord.
    Jag miste min mamma samma år som jag skulle fylla 40. Så det blev aldrig något 40-årskalas. Det är 5 år sedan nu. Märkligt, det känns samtidigt som igår och på samma gång som evigheter sedan. Saknar henne väldigt mycket.

    Stor Kram på dig! LiseLotte

    SvaraRadera
  2. Så himla snygg! Alla minnen kommer tillbaka! Som putandet med munnen framför spegeln, Lill Lindfors och inte minst hennes skratt. Hon kunde få alla att skratta. ALLA!
    Nu ser jag att din son nummer två liknar på sin mormor!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vacker!

    Vet precis hur du har haft det med alla dina känslor. Är inne på åttonde året utan mamma. Min syster och jag firade våra 28-årsdagar på hospice, och tio dagar efter det gick mamma bort.

    Mina varmaste kramar till dig /Carline

    SvaraRadera
  4. Kom och hämta PH-vatten när du vill!
    Fina ord om din mamma (blev rörd) och vilken bild. Rena rama Hollywood.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Såna fina ord och vilken vacker mamma! Underbar bild där hennes blick går rakt igenom linsen,
    kram
    Malin

    SvaraRadera
  6. Foton är viktiga minnen och särskilt när nära och kära försvinner bort från en. Härlig bild på din mamma!

    SvaraRadera
  7. Å beklagar verkligen. Förstår att du blev glad som hittade den fina bilden på din mamma.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  8. Fina ord! Och en riktig star din mamma.

    SvaraRadera
  9. Din mamma ser ut som en riktig filmstjärna på bilden. Den är jättefin och jag förstår att du blev glad när du fann den.

    Jag beklagar sorgen.

    De man förlorat lever vidare med oss trots att de gått bort. Så fort man ägnar dmme en tanke finns dem hos oss.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar bild... Läste en bok som heter Eftervärme av Tomas Sjödin där titeln syftar på den eftervärme en älskad människa lämnar efter sig -inte kan det formuleras bättre än så?
    Goaste kramen till dig! /Cecilia

    SvaraRadera