fredag 27 maj 2011

Det regnar i Stockholm idag



 Så var det äntligen fredag och i mitt fall betyder det ledig dag , egen tid. Ibland händer saker och den heliga fredagen rycks bort , men idag är jag fri som fågeln.
Så nu planerar jag för en dag på stan. Regnet öser ner och lusten för innesysslor är lika med noll . När man bor en halvtimme bort från själva smeten så borde det vara en lätt sak att ta sig in till stan lite oftare. Men typiskt nog blir det inte så, man hamnar istället i något nära beläget köpcentrum .Visserligen nära till allt men risken att man springer på det lilla extra är ganska liten.

Så nu snart kliver jag på den röda linjen och börjar dagens skattjakt.
Jag tar tacksamt mot tips på troliga jaktmarker där de finaste skatterna kan hittas!


Ännu ett tryck av favoriten Ingela P Arrhenius

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad härligt det låter! Om jag hade din dag skulle jag köra den kanske inte så unika, men trevliga rundan; Svenskt Tenn, Nordiska Galleriet, Afro Art, NK, H&M Home, ROOM, House Doctor, Voltaire. Sen vill man ju gärna ha lite loppis på det också, inte så gott om i city dock, men kanske Stadsmissionen på Hornsgatan eller i Liljeholmsgallerian?

    Lycka till på färden!
    Mvh Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Härligt härligt! Hittade du något skoj? Var hamnade du inne i the big city? Du fick ju en fin dag till sist, eller? Här ute i förorten har det varit en strålande dag, men i detta nu kommer regnet.
    Ha en härlig helg!
    Katarina

    SvaraRadera