fredag 3 juni 2011

Jag trivs bäst i skuggan

Det enda vettiga som blev gjort idag blev en tur till brevlådan och ett litet kakbak. Midsommarnumret av Allt om mat och boken Sommarkalas blev dagens skörd. 
Jag hade planer på en sväng in till stan men värmen satte stopp . Det är visst samma visa varje år när värmen slår till , jag drabbas av stora slöar sjukan och njuter sol och vackert väder i skuggan . Vårt hus har tre plan och vill man få svalka kan pyssel i tvättstugan vara ett bra alternativ . Där sov vi till och med på madrasser förra sommaren när vi hade det som varmast. 


Jag har klurat en del på om det skulle gå att få till lite på väggen vid vår uteplats . En idé jag hade var att sätt upp en brickhållare . Jag tycker ju om mina brickor och vill alltid förstås ha fler . Så då tänkte jag varför inte sätta upp dom på väggen . Så finns de alltid tillhands när man dukar av. 

Mitt stora egengjorda fat fick också komma upp . Och vips fick uteplatsen lite medelhavsfeeling light . Kanske ska jag försöka hitta jag lite tallrikar och kakelplattor också som kan bli riktigt fint

Jag får prova mig fram så får vi se vart det lilla projektet slutar. Nu väntar lax och sparris på att tillagas efter ett recept från veckans Tasteline kasse.



1 kommentar:

  1. Så fint ditt vackra fat blev där - som ett riktigt fint smycke. Och håller med om skuggan. Det är det bästa med värmen - att skuggan blir så extra härlig då :)

    SvaraRadera