fredag 3 juni 2011

Ack, om juni var dubbelt så lång!

Kom så binder vi fast vår stång,tar den med hem till hagen . Ack , om sommaren var dubbelt så lång! Nu är fest dagen lång!

Så har startskottet för juni redan gått av. Första studenterna har firats, fler står på tur. Långhelgen kommer lägligt för en stunds vila innan min egen student ska firas.

  Här har vi ballongen som var tänkt till studenten Maria . Men så tänkte aldrig Valdemar MIN BALLONG förklarade han . Den fick bli hans också tills den olydigt flög sin väg !

Jag tror aldrig att jag någonsin har trippat runt i skor av det här slaget , kanske just därför som jag alltid fastnar för små nätta skor. 
Min enda chans att få till en lite kvinnligare sko skulle vara om jag fick en titt in i Lasse Flinckmans skoförråd!



Just nu när kalasen avlöser varandra känns känns det som man inte gör annat än äter och tänker mat . Jag såg den handduken med den träffande texten i dessa dagar.

Idag firar jag med en alldeles lugn och skön klämfredag . Happy klämfredag på er också!

3 kommentarer:

  1. Ja det är F_N att vintermånaderna går så sakta och sommarmånaderna går så fort.


    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Beskow är verkligen bäst, så fina detaljer. Vad gäller skor så är jag en sucker för höga som jag sen aldrig tar på mig, men oj vad snyggt det är! Låter spännande med din student?!
    kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. hahahah, Lasse Flinkmans skogarderob! Läser högt och Lelle och jag skrattar igenkännande åt din svarta humor:)

    SvaraRadera