onsdag 15 juni 2011

Pasta Pronto !


Pasta med bacon , broccoli, portabello och parmensan blev det till middag igår . Jag kör på med tastelines matkasse ,som var 14:e dag dyker upp hos oss . Så skönt att slippa tänka på kvällens middag och bara laga det som står i recepthäftet. 

Pastan igår var riktigt god och okomplicerad . Bara lite vitlök som får fräsa i olivolja med svampen och små broccolibitar . Baconet la ja till för att flirta lite med familjens yngste krångel Pelle när det kommer till mat just nu. Avsluta sen med hackad persilja,  riven parmensan och svartpeppar.
Ikväll blir det ingen middag hemma . Det blir det istället en sista studentmottagning i Saltsjö-Boo , mina gamla hemtrakter . Då ska jag minsann åka låååångsamt förbi mitt gamla hus och vara riktigt nyfiken!

 

1 kommentar:

  1. Låter supergott, det ska jag göra ikväll! Tack för tips av blå matta, så fina nyanser, funderar på ny matta till äldsta sonen som bara gillar blått och idag har en vit till hans sorg : ) Förresten funkar tastelines matkassar bra tycker du?
    Malin

    SvaraRadera