onsdag 29 juni 2011

Retro- Ja Tack !

Sent igår kväll när det äntligen blev lite svalare i luften tog jag mig en titt i tidningen Retro . Hjälp, ännu en tidning som jag måste ha tänkte jag när den lilla reklamlappen ramlade ut ur det senaste numret av Hus och Hem! Ingen lätt match för en som missbrukar tidningar att avstå från ytterligare en måste jag pinsamt erkänna . Men tänk vad roligt att få en helt ny tidning i samlingen som tar upp sådant som jag är så svag för som just retro i alla former. Tidiga hemma hos reportage hos Abborna var en riktig höjdare. Ett annat "hemma hos" var hos Ingegerd Råman som bodde riktigt stilrent och avskalat. I hennes hem kom nog ingenting innanför dörren utan noggrant övervägande . Vackert i en smakfull salig blandning, radades dyrgriparna upp på en låg bänk på ett sätt som bara en sann estet kan lyckas med. Det stora glasäpplet från Orrefors blev en av mina favoriter.


Tur är att nästa nummer av tidningen kommer ut i oktober så att jag i sommar hinner rensa i tidningshögarna och göra plats för nästa kära vän! Min sambo som inte på något sätt förstår sig på min passion/ missbruk kom häromdagen hem med 100 nya tidskriftsamlare . Tror visst att han tröttnat på högarna som ligger lite här och var!
Härlig bild från ett kök som jag hade avgudat när jag var 7 år , eller var det så att jag avgudade ägarna till köket?











6 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt med tidningar! Jag brukar stå och mumla och deala med mig själv i affären för det går ju inte att köpa allt, synd synd. En in en ut säger min man, men den där Retro ser ju fin ut så...Härlig midsommar du verkar haft!
    Malin

    SvaraRadera
  2. Det låter lovande! Jag har också skickat in den lappen men inte fått tidningen än. Hoppas den dimper ner snart!

    Ha det fint i värmen!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Bläddrade i den igår men ställde tillbaka den. Tyckte den var lite för tunn. Blir den några sidor till så köper jag den ;) Nej skämt åsido jag håller lite med Malin att man kan inte köpa alla och det gör jag nästan....hua

    SvaraRadera
  4. Sammalika, tidningsslukare av rang. Den tidningen får komma med i semester-tidnings-högen. Har aldrig förstått varför en del tidningar gör sommaruppehåll under juli, då man behöver dem som mest. Tror att tidningarna skulle sälja som smör.

    Vilken härlig bild på Abborna, vad unga de var. Och muggarna känner man igen.
    hej från Katarina

    SvaraRadera
  5. ABBA var livet! Kan fortfarande inte texterna, vilket jag var helt övertygad om att jag kunde då det begav sig... och min låtsasengelska från den tiden är ännu intakt! Toarullar med aluminiumsfolie och hopprep var mikrofoner och inte minst apelsinnätet på huvudet för att du skulle se ut som Agnetha anno 1974. Jag var Frida, för mamma hade en kjol som påminde. Vem skulle tro att allt det andra som hörde till den tiden, skulle komma tillbaka?

    SvaraRadera
  6. Kanske ska köpa den i alla fall?!!

    SvaraRadera