tisdag 28 juni 2011

Snygga primörer


Somriga detaljer vill man ha mycket av just nu . Den här emaljkastrullen och durkslaget från Hackman har jag sneglat på en tid. Kanske är det inte det mest effektiva durkslaget men som salladsskål skulle den allt passa bra.


Även handduken har grönsaks tema och känns riktigt somrig tycker jag. Just fina handdukar har jag svårt att motstå, och numera så används de inte alltid till vad de en gång  var tänkta för . Vissa favoriter får faktiskt komma upp på väggen.Det är ett ganska bra och lätt sätt att ändra om på. Handduken Kristina kommer från Koloni.



En av all mina kokböcker är den här som fungerar som en bra baskokbok . Omslget är riktigt fint och recepten känns nya och fräscha . En favorit som jag gärna tillagar är den här pizzan. Den kanske inte innehåller så många grönsaker men med en god sallad till blir det riktigt god sommarmat!

3 kommentarer:

  1. A. Så fint med 50-talsmönster. I like.
    Hej från Katarina i radhuset :)

    SvaraRadera
  2. Så sommrig och fin, den gillade jag oxå! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Jag har en gammal emaljerad kastrull som jag köpt på auktion med ett mönster som påminner mycket om dessa. Gillart!

    SvaraRadera