lördag 2 juli 2011

Brända Toner

Farmors gamla fina tavla med flickan bor just nu i sovrummet och bokstäverna har våra initialer.

Så varmt och kvalmigt som det är nu önskar man egentligen sig ett sovrum nära havet och med möjlighet att få till ett rejält korsdrag .Sovrummet skulle förstås vara inrett i svala färger och över sängen skulle ett myggnät sväva. 

Men just den här helgen som verkar vara den allra varmaste i år har jag beslutat mig för att stanna hemma och röja i hela huset . Man och barn har nu åkt till landet och storsönerna ska minsann köras med så åtminstone ett berg av tvätt och gamla kläder röjs undan. Mina egna tidningshögar ska också minimeras till sambons belåtenhet!

Till kvällen tänkte jag bädda åt mig i tvättstugan för att inte en natt till ligga och svettas på övervåningen. Vårt sovrum både ser och känns just nu inte som det mest somrigt svala . Det blev det brända färgerna som kom att dominera när vi flyttade in för 3 år sedan . Jag är nog en person som gillar det jordiga varma färgerna och sällan får till det när det gäller de svala kulörerna.

Som vanligt verkar uttrycket "Less is more " inte bita på mig när jag inreder eller shoppar!  Herregud vilken brokig röra ser jag nu när jag tittar på bilderna.


Inte bara tidningar missbrukar jag , keramik kommer som god tvåa!

I vårat ganska stora sovrum har vi valt att ha tvn . I en gammal vällingfläckig Tommelilla ligger Valdemar på morgonen och tittar på Bollimpa innan dagis avfärd. Affischen tyckte jag var snygg och fick sin plats ovan tvn.

2 kommentarer:

  1. Ett hem att känna sig välkommen och avlappnad i - i dessa "ljusa och fräscha" tider!

    Shirley MacLaine ser ju ut som din mamma!

    SvaraRadera
  2. Superfin keramik, och du verkar ju vara en otrolig keramiker själv! Fin berättelse om din yngste sons födelse, bra jobbat! Grattis i efterskott och tack för finfina bilder på barn o hemma,
    Malin

    SvaraRadera