onsdag 13 juli 2011

Inés de la Fressange -En stilikon

Inés de la Fressange
Den otroligt vackra Inés de la Fressange, ja, bara namnet får en att sucka, fick jag en glimt av när jag slötittade på bröllopet i Monaco. 

Nu dök hon upp igen i tidningen Tara .Boken Parisian Chic presenterades och där kunde man få värdefulla tips hur man klär sig som en äkta fransyska .
Snyggt och stiligt javisst, men tyvärr ser man själv ut som en blandning mellan Babben och Marit Paulsen . Nej, jag kommer nog aldrig kunna dra på mig ett litet svart fodral och se lika snygg ut som den 180 cm långa och 50 kg tunga Inés!

6 grundregler finns att följa om man vill se ut som en chic fransyska. Och just den här gillade jag.
 
Tänk bort bling-bling. Se inte rik ut. Det är bara vulgärt.Glitter och märkes kläder är inte något för en kvinna med stil. En parisiska skulle aldrig någonsin köpa något bara för att det är dyrt även hon har råd!

3 kommentarer:

  1. alla är vackra på sitt sätt, så även vi;) Tänk vad mycket smink och fixande det ligger bakom dessa vackra bilder....kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vad nyfiken jag är nu på hur du ser ut. En mix av Babben och Marit, ha ha ha.

    Herregud, 50 kg och 1,80 lång. Oh dear vilket benrangel.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  3. Glass- och tandborstfläckar syns mindre på mönstrade tyger... och med en kvart ryskt blod i kroppen, med allt vad ÄKTA (iallfall) blingbling det kan föra med sig, är det inte lätt att se sval och sofistikerad ut.
    Frågan är dock om Inés har en lika vacker och generös själ som du har?

    SvaraRadera