söndag 17 juli 2011

Inget särskilt hände idag

Idag bjuder jag på vyn från vår vik 2011. Inte samma liv och rörelse som när jag var barn. Nu har vi blivit vuxna och går runt och småfixar med sådant som behöver snyggas till. Vintrarna sliter hårt på bryggor och hus. Dagens projekt blev att ansa den stora björken för lite bättre sikt mot sjön.  
Mannen tror jag trivdes på stegen . Jag stod nere där nere och höll i för glatta livet. Inte för att jag tror att jag hade kunnat göra några hjälte insatser om han skulle vinglat till.
Då jag ändå bara stod där passade jag på att njuta av de här vackra ormbunkarna. Det gröna i motljus blir så himla fint!
Det känns som semester lugnet kommit över mig . Jag har nu varit ledig en vecka och jag har redan börjat att tappa vilken dag det är . Kanske har jag haft det lite tråkigt idag till och med . Men om det hela tiden var så himla kul så skulle ju det också bli tråkigt , det var ju så hon sa Alfons kloka farmor!

2 kommentarer:

  1. fina bilder, särskilt den med ormbunkarna....Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Men så skönt att ha kommit in i semestrlunken tänker jag. Vi behöver varava ned, så är det bara :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera