måndag 4 juli 2011

Puffärm till min prins

Då den blåa hatten sjönk till botten efter en fisketur fick det idag bli tomteluvan istället.

 Det här med barnkläder går lite i vågor för mig. Ibland är affärerna fyllda med fina kläder som jag absolut vill köpa och andra gånger finns absolut ingenting. Igår sprang jag in en snabbis på Lindex och hittade den här fina tröjan med motiv ur Rödluvan och vargen . 

Självklart fanns den på flickavdelningen bland allt annat gulligt som flickor förväntas gilla. Men den här söta tröjan ville jag ha till min son även om den hade puffärm! Ja varför är det så , varför kan inte en söt färgglad barntröja bara ha en vanlig ärm ?! Måste jag köpa en tröja med bilar bara för att jag har en pojke?


                 Är man en knäpp mamma som köper en tröja med puffärm till sin son?

 

De böckerna läste ju jag som barn . Då jag och sonen lärt oss allt om fordon av alla de slag i Halvan böckerna ,tycker jag att det är dags träda in i sagovärlden!

6 kommentarer:

  1. Larvigt med puffärm. Det är ju en sådan liten puff att den egentligen inte syns. Den hade man kunnat skippat.

    Jag ville ha blått när min dotter (10 år nu) var liten. Ljusblått, marinblått eller vilken blå som helst. Allt gick att hitta på pojkavdelningen med en bil eller en dödskalle på. SUCK!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt!!! ska inte vara så könsuppdelat med kläder i färger och så, gillar ditt tänk! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Valdemar verkar iallafall vara nöjd med livet som barn! Några små veck hindrar nog inte honom till att bli en trygg och fullkommen karl, när den tiden kommer.

    SvaraRadera
  4. Det var ju onödigt att krångla med att vecka till ärmarna. Men din son är jättefin i tröjan! Min son hade snickarbyxor med broderade blommor på i 3-årsåldern som han var så fin i. Han har aldrig brytt sig om kill- eller tjejfärger, det finns inte för honom. Min gräns gick vid broderier där det stod "Cute girl" och liknande.

    SvaraRadera
  5. Jamen vad sjutton, klart man kan blanda hejvilt! Konstigt med tjej och kill-avdelningar i klädaffärer tycker jag. Har vi inte kommit längre?
    Ha en fin tisdag!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  6. Så snygg tröja! Ja varför är det så uppdelat.

    Huvudskär, mammas väninna bor i Nynäshamn (där även jag kommer ifrån) kan det vara svärmors kusin då :) ?

    SvaraRadera