tisdag 5 juli 2011

När katten är borta dansar skridskoänkan på bordet!

                     

Idag stack sambon på alpvandring .Jag blir kvar hemma och jobbar veckan ut innan min semester tar vid. Ganska skönt faktiskt och ha huset för sig själv.Kanske inte helt allena då lille Valdemar är kvar hemma.Men utan sambo, plus hungriga tonåringar blir det åtminstone lättare mathållning och ett antal liter mjölk mindre att släpa hem.

När den dyrbara egna tiden sen infaller så är det ganska lätt att förlora sig helt och hållet i youtubes underbara värld . En gammal 80-tals dänga med Whitney  återupplivades och visst såg hon så mycket fräschare ut då , nu vet jag inte alls hur hon mår - någon därute som har koll?
Hur som helst var det roligt att se de gamla pudel lockarna igen. Tänk att då på 80-talet sprang man och permanentade sig, och nu på gamla dar har man fått just dom lockarna helt naturligt , aldrig hade jag trott att jag nu skulle se ut som en föråldrad Shirley Temple .
                                                                                      
Försöker minnas hur man såg ut då. Axelvaddar, uppkavlade ärmar på midjekavajen, mocka mokkasiner med påträdda pärlor, skidbyxor med revärer, hemstickade formlösa stortröjor , svarta plast armband a la Madonna , rosa dunjacka som det stod Jet Set på , svart skinnpaj, och zebrarandiga ökenkängor som bars på Queen och Frankie Goes To Hollywoods efterfest 1986 i Montreux.

Man var allt snygg då :)!!
                                                

3 kommentarer:

  1. Ja du på Youtube kan man bli sittandes ;) härlig gammal klassiker du har hittat! Ingen aning hur hon mår, men hon ser då inte ut att må så bra nu för tiden....Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. En föråldrad Shirley Temple fick mig att dra på smilbandet rejält :)))

    Ja tänk vad glad jag är som slipper permanenta mig. Hela 80-talet sprang jag till frissan och gjorde det. För att inte tala om alla dessa axelvaddar man hade i byrå lådan. I olika färger beroende på vilken färg blusen hade.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera