tisdag 30 augusti 2011

Absolutely Fabulous återuppstår

Tänk så glad jag blev i morse när jag läste att mina favorit lady's kommer tillbaka i rutan .Måste erkänna att jag tyckte lite synd om dottern Saffron i första avsnittet men ganska snart lärde jag mig uppskatta den självupptagne Eddy och hennes följeslagare Patsy .

Satt bänkad varje avsnitt som sändes och nu händer det då och då att jag gör ett besök på youtube för att få mig ett gott skratt.Nu ska det bli spännande se om Patsy's " Ivana Trump " frisyr fortfarande håller måttet och om Eddy äntligen hittat en dunderkur som ger henne evig ungdom.
Vilket avsnitt hör till era favoriter? Jag bara älskade det avsnittet när Eddy skulle få besök av sin gamla väninna som tillhörde den minimalistiske sorten  . Eddy var då tvungen att göra sig av med allt skräp och bara ha vitt överallt för att bli godkänd av den trendkänslige väninnan . 
Men väninnan hade gått och blivit småbarnsmamma och vi vet alla hur svårt det då kan vara att leva minimalistiskt!

5 kommentarer:

  1. Hello sweeetiee! Men vad kan de göra som de inte redan gjort...ska bli väldigt roligt att se.

    http://www.youtube.com/watch?v=c0RO-9Owbck&feature=related

    Katarina

    SvaraRadera
  2. Är det avsnittet då Edina vill städa bort sin mamma och skriker "Space Space"?? Det är fruktansvärt roligt! Underbara 90-tal!

    SvaraRadera
  3. Mitt favvoavsnintt också! Och det är inte ett helt osannolikt scenario heller, för jag har varit med och städat undan mig själv en gång hos en minimalist. Det var en ganska komisk upplevelse!
    Superblogg!
    LF

    SvaraRadera
  4. Sanslöst bra humor! Jag älskar hur Eddy alltid försöker klämma in sin kropp i minimala designkläder för att försöka vara hipp och ständigt ung :-)

    Det blir alltid roligt när de är "stenade" eller puttriga av champagne - går inte att avgöra något favoritavsnitt.

    Den bittra dialogen mellan Patsy och dottern är också helt underbar. Jag gillar överhuvudtaget den ganska råa tonen och humorn.

    Du nämnde förresten förut att du jobbar med mat och jag blev nyfiken. På vilket sätt?

    SvaraRadera
  5. Oj vad jag har skrattat åt Patsy och Edina, bäst såklart den bittra råa tonen mellan dottern o Patsy, underbart! Men är det lika kul igen?? Lite jobbigt om det inte är lika bra
    Malin

    SvaraRadera