torsdag 1 september 2011

Tantvarning och lite silverblänk

 En liten tax har just nu tagit plats bland mina pumpor. Den liksom ropade på mig där den stod på en hylla inne på Stadsmissionen . Självklart så fick den följa med hem . Keramik i alla dess former räknas absolut som en av mina största laster .
Taxar har också dykt upp sista tiden i olika skepnader illustrerade av Lisa Bengtsson . Den här gången blev det ingen Hugo eller Betty tax för min del då de börjar bli ont om tomma väggar . Men den här lilla charmige lemur liknande vovven får än så länge plats bland pumpor och ljuslyktor . En tanke som slår mig är att jag kanske på allvar börjar bli tant , en tant som tycker om små prydnadssaker placerade lite här och var . Än så länge saknas ett typiskt vitrinskåp där man skulle kunna arrangera pryttlarna på ett tantigt sätt . 

Den silvriga trasselväxten som står i min hemknådade kruka fick följa med hem från Zetas häromdagen . Jag har aldrig sett en sådan förut och jag gillar att den blänker lite av silver. Lite lustigt var det också att se att samma växt fanns med på de fina bilderna från Ulriksdal som Weronica tog under hennes höstinspirations runda. Kanske bäst att fråga er som finns därute i " Blogguniversum" om ni känner till den trassliga blomman och om den har skaplig livsduglighet?
    hade  



4 kommentarer:

  1. Så söt tax;) har dock ingen aning om vad "blomman" heter, den var läcker, berätta om du kommer fram till det! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Gullig vovve, vet absolut hur man ska sitta fint! på Stadsmissionen kan man göra fina fynd, hittade en byrå för 50 kr sist..

    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Så fin! Vill ha. Växten. Men taxen var väldigt söt den med. Du är duktig på att hitta de där charmiga grejerna, inte helt lätt i loppis-djungeln.
    kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Jo, så är det nog, att vi är tanter. Jag känner mig som en jag med, varje gång jag pillar bland keramikvaser och träfigurer och vad som här finns i tanthemmet.
    Gillar din tax och hade inte du köpt den haden någon annan tant tagit den direkt.

    En annan sak - vad du är duktig med keramik! Jag blir imponerad samtidigt som jag ju vet vad du skulle kunna göra på dagarna om du blir less ditt nuvarande jobb. :)

    Kram.

    PS. nu ska jag få in dig i min länklista. Jag har varit lite lat där en tid. :) DS.

    SvaraRadera