tisdag 23 augusti 2011

Brita hos mig

 För över tre år sedan föll jag pladask för Brita Swedens härliga mönster och färger. Nu till hösten fyller man på med lite nyheter som filtar i ull . Söta pasteller till de minsta och en svart-vit filt i mönstret Gunnel. 

I mitt kök har jag lyckats få till en salig blandning av mönster och färger . Baksidan av köksön blev ganska tråkig med bara en vit front av ikeastommar så där häftade jag upp en bit vaxduk. Perfekt att ha den där och bara kunna torka av när spill från stora och små fingrar varit framme!

Jag som inte kan hålla mig borta från färger och mönsterblandningar ser fram mot höstens nyheter hos Brita , kanske blir det en ny matta och en filt. 


Egentligen ligger mattan på andra sidan köksön. Men vad gör man inte för att få till en bild där allt får plats!







6 kommentarer:

  1. Det slår mig nu hur tråkig jag är. Väldigt svart och vit och grå. På landet har jag lite rött som inslag, dock...

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. mammaxtre: Jag försöker bli lite vit och svart men lyckas aldrig fullt ut , så tråkig är jag fast tvärtom :)!!

    En fin dag till dig med.

    SvaraRadera
  3. Ja, vad gör man inte för en bild... ;)

    Britas mönster är superfina och jag är lite sugen på att köra vaxduk här hemma. Har aldrig gjort det tidigare, så det känns lite läskigt. Typ. :)

    Jag har just svarat på dina kommentarer och insåg hur dålig jag själv är på att göra avtryck när jag hälsar på. Men jag finns här, det gör jag.

    Men du - när du skriver kommentarer så blir länken till din blogg fel. Jag hittar ju ändå, men jag tänker att andra kanske inte gör det och tycker lite synd om dem. Bara så att du vet. :)

    Kram till dig!!

    SvaraRadera
  4. Tror att det var juni/julinumret? Tårtan är på framsidan, om jag inte minns fel.
    Långbro Wärdhus säger du!? Jag var där i tisdag och min man åt samma rätt som du gjorde. Jag åt lammkorv och den var sagolik. Alltså sjukt bra. Fattar att onda foten blev bättre av den måltiden ;)

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt kök du har! Brita of Sweden-mönstren är så fina! Ska bli spännande att kolla in deras höstnyheter.
    Tack för tapettipset! De är helt oemotståndliga!! Nästan lite plågsamma för en som går och längtar till London :)
    Kram!

    SvaraRadera