tisdag 23 augusti 2011

Pumpans form


 Idag när eftermiddagsolen äntligen igen letade sig in i vardagsrummet kom lusten att höstpiffa. Mina kära pumpa formade keramikvaser fick komma ur det gamla skåpet där de stått på vår och sommarförvaring.

Det är ju så att man inte en dag står ut med de saker som stått framme hela hösten och julen när man gått in i det nya året. Ni vet julgran ut , tulpaner in modellen!

Men nu var det istället med längtan och glädje som de små vaserna och ljusstakarna plockades fram. Frågan nu är om de får stå där ifred från familjens lille marodör!

Jag är som sagt svag för pumpans form och allt annat med organisk form . Nu är det över tre år sedan jag gick på en keramikkurs och jag hoppas att det finns tid att ta upp keramiken igen . För mig finns nog inget bättre sätt att koppla av på . Allt som man bär inom sig när man går dit är plötsligt som bortblåst när man jobbar med leran . Det är väl det som kallas för flow .

8 kommentarer:

  1. Fiint. Gillar också organiska former. Vi brukar svänga in till Paradisverkstaden i Färjestaden när vi är på Öland. Men jag tar efter erfarenhet inte med mig den klåfingrige sonen dit.
    "Oj då".
    Stora håål i plånboken.
    kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Urfint alltihop, och vad vackert ihop : )
    Malin

    SvaraRadera
  3. Så många läckra vaser du har- den formen är grym....Kram J

    SvaraRadera
  4. Marodörer har jag hemma hos mig också. Inga prydnadsföremål på en stund.
    Börja med keramiken igen. Du har ju talang, gumman!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fina vaser! Vilken samling :)

    Skönt med flera likasinnade som kör med höst och sommarförvaring av inredning ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. De är alla jättefina, verkligen fina!

    SvaraRadera
  7. Härliga, bulliga former! Bordet är också superfint! Kram.

    SvaraRadera