söndag 14 augusti 2011

Ont, det gör ont....

 Hallå hallå bloggvärlden ! Nu äntligen efter ett par dagars frånvaro som gått i smärtans tecken gör jag ett försök till inlägg denna augusti söndag. Jo, så här ligger det till , jag stukade min fot för över 14 dagar sen . Tyckte nog att jag blev ganska snart bättre efter ett par dagar. Men då hade jag fortfarande semester och kunde vila och så när jag ville . 


Men efter 4 dagars jobb igen var det inte så bra längre med foten , sjukskrivning i 14 dagar väntar nu. Kryckor som ständiga följeslagare är klart en ny erfarenhet för mig som knappast i mina dar lyckats dra på mig någon skada i sportsammanhang. Bara en liten kant på 10 cm lyckades bokstavligt få mig på fall den här gången . 

I onsdags fick jag även prova på att åka i gräddfilen till röntgen bara för att utesluta att inget var brutet. Min sambo som just jobbar med röntgen kunde förklara att jag hade bara en liten flisa uppfläkt från båtbenet. Bra bra, bara en liten flisa då som gör så himla ont kändes skönt att veta.

Tidigare i veckan tyckte jag att jag var värd lite nya blommor efter sönernas vattnings fiasko under semestern , nu blev det därför en tur ut till Zetas för ett rejält plåster på alla de sår jag har nu .

Sommaren 2011 års mest trendiga och omskrivna blommor fanns där i all sin prakt . Vackert som bara den ! 
                  Chokladblomman här i ett rostigt jättefat , hur fint som helst



Den här kombon gillade jag och köpte också en limefärgad sötpotatis.

             Den ståtliga jätteverbenan här i en grupp runt trädet på Zetas. Den jag hade hemma ligger nu slängd i komposten efter att mina söner tog död på den under min semester. En ny var jag tvungen att unna mig i fredags.

Så nu när man äntligen är hemma igen kanske blommorna repar sig en aning . Jag försöker tänka bort allt roligt som jag skulle vilja få gjort som museum , utställningar och spring på stan. Nej , det funkar ju inte så bra nu . Men allt tråkjobb som utrensningar och lådstädningar och annat borde man kanske nu ta tag i . Sen kan man ju alltid besöka er för en stund innan man surfar vidare!

6 kommentarer:

  1. Nämen, stackare! Klart att du är värd lite nya blommor då! Chokladblomman gör sig ju alldeles excellent tillsammans med rost. Fint med verbenorna i en rund plantering - sparar inspirationen till nästa år. Jag skall upp på en inspirationsresa i slutet av augusti till Ulriksdals och Zetas bland annat. Det skall bli mycket skoj. Hoppa lugnt med de där kryckorna!

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Ja, lådstädning gör gott för samvetet! Men roligt är det inte.

    SvaraRadera
  3. Åhh fy så trist med så jobbiga följeslagare :( men du Zetas är ju bara för underbart!!! Och chokladblommor oxå. Klart du är värd en blomma.... Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Helt rätt av dig att köpa nya växter! Kommer gärna förbi på inspektion någon dag.
    Nu när du är hemma finns ju som sagt tid för utrensning men tyvärr finns även samma tid för att klicka hem nytt ;)
    Krya på dig vännen!
    /t

    SvaraRadera
  5. Men åh så tråkigt att du inte är bättre än!! Inte springa runt för mkt hemma o hålla på. Bättre att surfa med kaffet nära o foten i högläge! Du får passa på att spåna ihop en massa idéer till blogginlägg som du kan förgylla vår höst med!
    Zetas, nu blir jag avis. Var i stockholm hela helgen, men dit åkte vi inte. Man kan ju inte göra allt. Brickan såg jag på ROOM i alla fall! Fin!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  6. Attans trist! Tur att du har blommorna framför dig som du kan titta och sniffa på. Och strunta i det där trista, nu är du värd att sitta och sippa på tea, kaffe, drinkar och vin. Läsa böcker, massvis med tidningar och bloggsurfning.
    Nämen nu blev jag nästan avis.

    kryakramar Katarina

    SvaraRadera