måndag 15 augusti 2011

Min dröm om en medelhavsaltan


Så äntligen fann jag bilden som jag så länge letat efter! I våras försökte jag beskriva hur min dröm uteplats skulle se ut och då var det just med inspiration från denna vackra uteplats som jag hade i tankarna.

Några pelargoner i väggkrukor och tallrikar lyckades komma upp på väggen som gav den lilla extra medelhavsfeelingen. Men att få till en kakelklädd bänk och ett bord det fixar jag sannerligen inte så lätt!

Nu får jag släppa min medelhavsaltan för ett tag och istället börja höstfixa med lite andra färger, blommor , textil och lite lyktor .

I tidningen "Fixa hösten" fanns mycket fint och inspirerande som jag lite lättare skulle kunna få till . Betong och kakel projektet får nog ligga på is ett par månader till!

Den fina kannan tänker jag också drömma vidare om.
Men astrarna i min favorit loppis vas kan jag njuta av precis just nu!
                

6 kommentarer:

  1. Tack för hälsning! Fantastiska astrar i lika fantastisk vas! Älskar de mustiga färgerna som är nu.
    Kul att du uppmärksammat Hemstilat! Jo jag är en del av den tidningen. Arbetet pågår för fullt just nu och det är så kul! I slutet av september står tidningen färdig i butikerna...

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder och vilket loppisfynd du gjort, kannan var vääldigt snygg den med! Hoppas foten känns bättre : )
    Malin

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dröm :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  4. Lovely! Vill också ha en sån altan. Med några tunna sittkuddar, trevligt sällskap, god mat och rött vin. Mysigt.
    Nu drar jag till återvinningsstationen med fullproppad bil, inte lika mysigt.
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Din stackare! Jag läste precis ditt inlägg om båtben, kryckor, sjukskrivning och allt. Usch, vad trist! Tänk att en endaste liten flisa kan ställa till så mycket problem. Jag hoppas att du kryar på dig riktigt snabbt och snart kan ta dig fram för egen maskin igen.

    Läckra bilder du bjuder på idag! Även om du får släppa medelhavsaltanen ett tag för höstfix behöver du ju inte släppa den helt och hållet. Hösten och vintern är ju perfekta till att drömma och planera inför nästa säsong. Har du vägarna förbi Simrishamn någon gång kan jag varmt rekommendera ett besök på Apotekarns Trädgård. Inte bara för trädgårdsinspiration utan också för att de säljer medelhavsväxter, bord, stolar, krukor, skålar, porslin etc. Allt från Medelhavsområdet. Jag tror att du skulle stortrivas där! :)

    Krya nu på dig riktigt ordentligt och njut av dina vackra blommor!

    Kram Lotta

    SvaraRadera